Hur kan vi hjälpa till?

Köpvillkor

Kundservice

Om HappyFejs AB

Leverans

När din beställning är gjord skickas en orderbekräftelse till dig via e-post. Så fort varorna är skickade från vårt lager skickas en leveransbekräftelse till din e-postadress som anger när varorna beräknas att levereras. Vi samarbetar i första hand med DHL och Posten. De fraktalternativ vi främst använder är sådana att du kan hämta ut dem hos ditt närmaste post- eller paketombud.

När du tar emot varorna ska du som mottagare inspektera försändelsen noggrant innan du kvitterar den. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln.

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar från det att beställningen mottagits. Om ni mot förmodan ej har mottagit ett leveransbekräftelse inom denna tid ber vi er att kontakta vår orderavdelning på order@happyfejs.se

Leveransförseningar

Vid leveransförseningar informeras du alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är t ex när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. happyfejs.se förbehåller sig rätten till friskrivning från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. OBS! Detta gäller ej produkter som ej är lagerförda och som produceras efter kundens beställning. Då måste förseningen vara av betydande art.

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står HappyFejs AB för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice-avdelning så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

Ej mottagen order

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut.